Saturday, November 4, 2017

Live 3 Wholeness



Die Definisie van Shalom

James Metzler says, "The basic meaning of shalom is wholeness, which includes the idea of  completeness, well-being, prosperity, harmony, and having a common will and a mutual responsibility.  It is used as a companion... or synonym for the terms 'blessing', 'salvation', 'righteousness', and 'justice'.  Shalom [wholeness] depicts the relationship that God establishes and intends for humanity with Himself, with other humans and with nature."

Shalom is die teenpool van ’n gebroke gemeenskap.

Dit is die antwoord vir:
Stukkende huwelike.
‘n Gemeenskap wat in vrees lewe.
Rassespanning en onverdraagsaamheid.

Twee stede in kontras met mekaar.

Jerusalem (Jerusalom) 
Die voorbeeld waar God lewe en heelheid (Shalom) wil bring.
Dit is nie die afwesigheid van pyn nie, maar dit is die aanwesigheid van God in die midde van gebrokenheid.

Babel 

Dit is die simboliek van ’n stad sonder God. Die mens is in beheer.
Gen 11:7 4“Kom,” sê hulle, “laat ons vir onsself roem verwerf en ’n stad bou met ’n toring wat aan die hemel raak.

Vanuit die konteks vind ’n stukke interessante geskiedenis plaas.

Israel word in gevangenisskap weggevoer na Babel
Jer 29:7 Dra ook julle deel by vir vrede in Babel waarheen Ek julle in ballingskap laat gaan het. Bid tot die Here sodat dit goed sal gaan met die stad waarin julle bly. As dit met Babel goed gaan, sal dit ook met julle goed gaan.” 8 Die Here, die Almagtige, die God van Israel, sê: “Moenie toelaat dat die profete en die waarsêers by julle julle bedrieg nie. Julle moet julle ook nie aan hulle drome steur nie. 9 Hulle verkondig leuens aan julle en sê hulle praat namens My. Ek het hulle beslis nie gestuur nie!” sê die Here.

Die doemprofete voorspel dat daar geen hoop is nie.  “Julle bevind julle in ’n plek sonder God”
Jeremia profeteer die teenpool: Julle teenwoordigheid bring “Jerusalem” in Babel in.
Omdat julle hier is, sal God se lewe in Babel wees.

Psalm 16:8-9 Ek het die Here altyd by my: omdat Hy by my is, sal ek nie struikel nie. 9 Daarom is ek bly en juig ek en voel ek my veilig
"I am always aware of the Lord's presence... He is near and nothing
can shake me.  I'm so thankful and glad and I feel completely secure

God is alomteenwoordig en wil Sy teenwoordigheid ervaarbaar maak.

Jesus stel vir ons die voorbeeld

Luk 15  1-3 By this time a lot of men and women of doubtful reputation were hanging around Jesus, listening intently. The Pharisees and religion scholars were not pleased, not at all pleased. They growled, “He takes in sinners and eats meals with them, treating them like old friends.” Their grumbling triggered this story.

Jesus bevind hom in ’n gemeenskap wat gebroke is, wat Shalom nodig het.

Daar is 2 groepe
Stukkende mense.
En die selfregverdigende Fariseërs.

 Ons moet nie dink verandering is net vir ander mense nie. Heelwording begin eerste in ons eie lewens.

Spr 5:21 ‘n Mens se lewe lê oop voor die Here, elke tree wat hy gee, sien hy.
Ps. 69:5 (GN) My sins, O God, are not hidden from you; you know how foolish I have been."

Jesus leer selfregverdigende mense ‘n lewensles uit die volgende gelykenis: 

Luk 15: 3 Jesus het toe hierdie gelykenis vertel: 4 “As jy 100 skape het en een het verdwaal en verlore geraak, sal jy nie die 99 ander net daar laat staan en die een gaan soek tot jy hom kry nie?
Hy ryk uit na die “een” – na jou toe.

Uit die letsels van die verlede het jy stories om ander mee te help.

Soos Jesus, moet ons, ons bevind tussen stukkende mense.
Die “een” moet weer vir ons belangrik word.
Om een te bereik is net so belangrik soos die massas.

Jesus het ook ’n groep bedien

Jou passie en hart vir gebroke mense sal jou lei om intensioneel op ’n sekere area te fokus.
Raak deel van ʼn groep of begin ‘n aksie wat jou passie ‘n realiteit laat word.

Daar is Hoop oor ons toekoms al voel ons baie maal ons bevind ons in Babel.

Jer 29: 11 Ek weet wat Ek vir julle beplan het,” sê die Here. “Ek beplan voorspoed vir julle, nie teëspoed nie. Ek wil hê dat julle hoop vir die toekoms moet hê. 12Julle sal na My roep en bid, en Ek sal na julle luister.



No comments:

Post a Comment