Friday, December 30, 2016

Rigting 1 - Fokus


Direction - assistance in pointing out the proper route, the line or course on which something is moving or is aimed to move or along which something is pointing or facing, a guiding, governing, or motivating purpose, the art and technique of directing an orchestra, band, or a show.

Vanoggend wil ek met jou gesels oor die konsep: Fokus

Fokus beteken om ‘n nuwe ingesteld te hê sodat jou aandag en bronne ‘n verkil kan maak.

Die voorbeeld van ‘n bril. As ek my bril afhaal dan lyk julle almal soos bome voor my. Maar as ek my bril opsit dan stel die bril my fokus in sodat as ek jou sien ek jou aandag kan gee en my hand kan uitsteek en jou kan groet.

Fokus is so belangrik vir ons want as ons gefokus is sal ons dit maklik wees om Ja te sê vir die belangrike goed Nee te sê vir dit wat ons tyd steel.

‘n storie van fokus 

Nehemia is die laaste historiese boek van die Bybel
Vir 400j na dit hoor ons niks, boek gebeur 445vC
144 jaar voor dit het Israel hulle rug gedraai op God, En die Here het die profete gestuur en gesê luister nou anders gaan ek die nasies stuur om julle te verwoes.
Hulle het net vir hulleself gesê: Ons is die ‘incredibles’, wie sal nou ons wil verwoes.
En die Babeloniers, kry hul beet verwoes Jerusalem en die temple. Vat al die intelligente mense en kunstenaar (Daniel pas hier in die prentjie in).Na die Babeloniërs het die kleiner nasies inbeweeg en alles kom vat.
Na 70 jaar het die Here gesê julle sal tot jul sinne kom en terugkeer, Ek sal jul weer oprig en die Messias sal kom na jul land. Dit was God se plan.
En met die val van Babelonië het die Persiërs aan bewind gekom, die Koning van Persië het begin om Israeliete huis toe te stuur.
God het Sy belofte gestand gehou, van die Jode het opgetel dat hierdie belofte van die Here sal gebeur. En van hulle het teruggegaan na Jerusalem, maar nog ‘n verdere 90 jaar verloop voor Nehemia se hart vasgegryp word om Israel te help herfokus.

Drie dinge wat Nehemia moes vasmaak om te fokus:

Neh 1:1-11 ANV
(1)  Die verhaal van Nehemia seun van Gakalja. Dit was in die maand Kislef, die twintigste jaar. Ek was in die vestingstad Susan.
(2)  Ganani, een van my medeamptenare, het daar aangekom uit Juda, hy en 'n paar ander manne. Ek het by hulle navraag gedoen oor die Judeërs wat uit die ballingskap vrygelaat is en teruggegaan het, en oor Jerusalem,
(3)  en hulle het vir my gesê: “Die ballinge wat teruggegaan het, beleef daar in die provinsie Juda groot ellende en smaad. Die muur van Jerusalem lê om, en die stadspoorte is verbrand.”
(4)  By die aanhoor van dié woorde het ek gaan sit en gehuil en dae lank getreur. Ek het gevas en tot die God van die hemel gebid.
(5)  Ek het gesê: “Ag, Here, God van die hemel, groot en ontsagwekkende God wat u verbond en u troue liefde handhaaf teenoor dié wat vir U liefhet en u gebooie gehoorsaam,
(6)  luister tog, gee tog ag op die gebed wat ek, u dienaar, sonder ophou tot U bid. Ek bid vir u dienaars, die Israeliete, ek doen belydenis van die sondes wat ons teen U begaan het. Ook ek en my familie het gesondig.
(7)  Ons het U nie geëer nie, ons was ongehoorsaam aan die gebooie, die voorskrifte, die bepalings wat U aan u dienaar Moses gegee het.
(8)  Dink tog aan die belofte wat U aan u dienaar Moses gemaak het: ‘As julle ontrou is, sal Ek julle onder die volke verstrooi,
(9)  maar as julle julle tot My bekeer en my gebooie gehoorsaam en nakom, sal Ek julle weer bymekaarmaak, al is julle oor die hele aarde versprei. Ek sal julle terugbring na die plek toe wat Ek gekies het om my Naam daar te laat woon.’
(10)  Hulle is u dienaars, u volk vir wie U met u groot mag en krag gered het.
(11)  Ag, Here, luister tog na die gebed van u dienaar en na die gebed van u dienaars, hulle vir wie dit 'n vreugde is om u Naam te eer. Laat my tog voorspoedig wees met wat ek vandag wil doen. Laat hierdie man my simpatiek gesind wees.” Ek was die koning se skinker.

o Hy het geweet wat God gaan doen.
o Hy het iets van God se hart ontdek vir die omgewing. (vers 4)
o Met die stooi van wat kan wees of veronderstel is om te wees bring dit fokus.

Drie vrae om jou lewe te fokus in 2017:

1. Weet jy wat die Here wil doen?
a. As kinders van die Here weet ons God se plan is mense.
b. Weet jy wat die Here met jou wil doen in 2017? 2 Pet gee ‘n sleutel

2. Dit wat God se hart breek, breek dit jou hart?
a. Die manier hoe jy hierdie vraag antwoord gaan bepaal hoe gefokus jy gaan wees in 2017. Is jy emosioneel “connected” tot God se hart.
b. Toe ek en jy Christus aangneem het behoort ons nie meer aan onsself maar ons behoort aan hom. Ons haal al die goed uit Christenskap wat vir ons werk, maar ons hart moet breek vir dit wat God se hart breek. Dit is ons roeping.

3. Is jy bereid om jou lewe te gee vir dit wat kan wees?

Isa 42:16 MSG  But I'll take the hand of those who don't know the way, who can't see where they're going. I'll be a personal guide to them, directing them through unknown country. I'll be right there to show them what roads to take, make sure they don't fall into the ditch. These are the things I'll be doing for them-- sticking with them, not leaving them for a minute."
‘n Profetiese Woord vir die wat ontdek wie hulle is in Christus…


Die grootste vyand van fokus is afleidings.

Ons maak baie keer afleidings wat ons op ‘n plek bring waar ons fokus verloor. Nehemia gee drie afleidings wat ons weghou van ‘n herlaaide lewe en wat ons help om te fokus.
Besig om die mure te herbou, vyande probeer om Nehemia te mislei. Afleiding is die belangrike goed wat jou altyd weghou van dit wat belangrik is.

Geleenthede

Neh 6:3-4 ANV
(3)  Ek stuur toe boodskappers na hulle toe en sê: “Ek is besig met 'n groot werk. Ek kan nie kom nie. Hoekom moet die werk stilstaan terwyl ek dit laat lê om na julle toe te kom?”
(4)  Hulle het dieselfde boodskap vier keer gestuur, en elke keer het ek dieselfde antwoord teruggestuur.

Ons word elke dag geleenthede gegee wat ons mislei.
Onderskei die goeie geleenthede van Godgegewe geleenthede.
As ons nie kan onderskei nie sal ons nie kan fokus nie want ons sal so besig raak om alles te doen wat nie belangrik is nie.

Opinies

Neh 6:5-9 ANV
(5)  Die vyfde keer stuur Sanballat toe 'n amptenaar na my toe met dieselfde boodskap, maar ook met 'n brief wat nie verseël was nie.
(6)  Daarin was geskrywe: “Onder die nasies word 'n gerug versprei, en Gesem bevestig dit, dat jy en die Judeërs 'n opstand beplan. Daarom bou jy die muur. Volgens die gerug wil jy koning word oor hulle,
(7)  en jy het ook al profete aangestel om jou in Jerusalem tot koning oor Juda uit te roep. Die gerug wil dat die koning van Persië hiervan te hore sal kom. Kom nou, kom ons praat.”
(8)  Ek het hom terug laat weet: “Niks van wat jy sê, is waar nie. Jy suig dit uit jou duim.”
(9)  Hulle het almal geprobeer om ons die skrik op die lyf te ja, met die gedagte: Hulle sal die werk laat staan en dit sal nie klaarkom nie. Sterk tog my hande, o God!

Onderskei tussen God se waarheid en mense se opinies.
Mense se opinies kan ons lamlê en ons verdedig onsself en ons veloor fokus. “vasbyt”

Vrees

Neh 6:10-13 ANV
(10)  Ek het by Semaja seun van Delaja, seun van Mehetabel, gekom waar hy homself in sy huis toegesluit het. Hy het vir my gesê: “Kom ons ontmoet mekaar in die huis van God, binne-in die tempel, en laat ons dan die deure van die tempel sluit, want daar kom mense om jou dood te maak, hulle kom vannag om jou dood te maak.”
(11)  Ek het gesê: “Sal 'n man soos ek vlug, iemand soos ek tempel toe gaan om te kan bly lewe? Ek sal nie gaan nie!”
(12)  Ek het toe geweet dat God hom nie gestuur het nie, maar dat hy dié voorspelling teen my gemaak het omdat Tobija en Sanballat hom omgekoop het.
(13)  Hy is omgekoop om my bang te maak sodat ek 'n misstap sou begaan en hulle die geleentheid gee om my te beskinder en my naam sleg te maak.

Wou Nehemia bang maak om misstap te neem om in die tempel gaan
Onderskei die vrese wat jou weghou van jou fokus.
Moet iemand soos ek en jy bang wees

(Neh 6:16 MSG)  When all our enemies heard the news and all the surrounding nations saw it, our enemies totally lost their nerve. They knew that God was behind this work.

Habbakuk se woorde oor fokus vir my en jou lewe:

Hab 2:2-3 ANV  Die Here het toe vir my gesê: Skryf wat Ek aan jou gaan openbaar duidelik op kleitablette sodat mense dit sommer in die verbygaan kan lees.  (3)  Die openbaring geld vir 'n bepaalde tyd; dit sal gou kom want dit kom beslis. Jy moet net geduldig bly wag as dit nie gou kom nie, want dit kom beslis, dit sal nie uitbly nie.

‘n Woord vir 2017 – jaar van geloof…

1:5 Now (in the light of what we are gifted with in Christ) the stage is set to display life’s excellence. Now imagine the extreme devotion and focus of a conductor of music; how he would diligently acquaint himself with every individual voice in the choir, as well as the contribution of every specific instrument, to follow the precise sound represented in every note in order to give maximum credit to the original composition; this is exactly what it means to exhibit the divine character. You are the choir conductor of your own life;study the full content of faith; you will find virtue there, and within virtue, faith- inspired enlightenment will voice its contribution. (There is a level of understanding that can only be accessed by faith. Heb.11:3, “by faith we understand that the ages were framed by the Word of God... epichoregeo, epi, preposition of position, over, in charge, + chorus, choir or orchestra, + ago, to lead as a shepherd leads his sheep. Thus, the director of music. "Giving all diligence, extreme devotion" spoude, to interest one’s self immediately and most earnestly, pareisenengkantes from pareisphero: para + eisphero, a preposition indicating close proximity, a thing proceeding from a sphere of influence, with a suggestion of union of place of residence, to sprung from its author and giver, originating from, denoting the point from which an action originates, intimate connection, + eisphero, to carry or reach inward. Before a performance the first violinist will give the exact note; now every instrument can be finely tuned to that note, in the same way the faith of God
gives that exact pitch.)
1:6 The one attribute reveals the other, strength of character emerges out of faith-knowledge, in its strength follows the ability to prevail in patient perseverance, these are the ingredients that constitute your devotion;
1:7 out of such devotion flows true friendship, brotherly affection is founded in agape. Agape is at the heart of every virtue that faith reveals. (Greek, agape, from ago, to lead as a shepherd leads his sheep, and pao, to rest. Thus Ps.23, "he leads me besides still waters, he restores my soul, by waters of reflection, my soul remembers who I am!" See the Message translation, “...each dimension fitting into and developing the other.”)
1:8 While you diligently rehearse the exact qualities of every divine attribute within you; the volume will rise with ever increasing gusto, guarding you from being ineffective and barren in your knowledge of the Christ-life displayed with such authority and eloquence in Jesus. (“These things being in you”, uparcho, to begin under, from upo + archomai, to commence or rehearse from the beginning.)
1:9 If anyone feels that these things are absent in his life, they are not; spiritual blindness and short sightedness only veil them from you. This happens when one loses sight of one’s innocence. (The moment one forgets the tremendous consequence of the fact that we were cleansed from our past sins, one seems to become pre-occupied again with the immediate sense ruled horizon, which is what short sightedness is all about; this makes one blind to his blessings. Spiritual realities suddenly seem vague and distant.)
1:10 Therefore I would encourage you my Brothers to make every immediate effort to become cemented in the knowledge of your original identity revealed and confirmed in the logic of God; fully engage these realities in your lifestyle; if you do this you will never falter. (Greek ptaio fail, falter, or get out of tune again in the context of verse 5, lit. to fall, lose height, to stop flying. Your original identity, kaleo, often translated, calling, to surname, to identify by name; eklogen, often translated election; yet the two parts of this word, ek, preposition denoting origin or source, and lego, from logos, suggests the original word (the logic of God) as our source; John 1:1,14.)
1:11 Thus the great Conductor of music will draw your life into the full volume of the harmony of the ages; the royal song of our saviour Jesus Christ. (See Col 2:19, “You are directly connected to Christ who like a choir conductor draws out the music in everyone like a tapestry of art that intertwines in harmony to reveal the full stature of divine inspiration,” which is Christ in you. Again the word epichoregeo is used, the choir conductor; this time, God is doing the conducting, and is leading us into his harmony, eis + odos, access into the road; yet in this context I prefer the thought that we are led into a song, an ode; a ceremonious lyric poem. The form is usually marked by exalted feeling and style. The term ode derives from a Greek word alluding to a choric song, usually accompanied by a dance. Also a poem to be sung composed for royal occasions.) 2 Pet 1:5-10 MWBE – Francois du Toit

Stop en dink:
1. Is jou hart God se hart?
2. Skryf neer dit wat Hy in jou hart kom deponeer het.
3. Fokus daarop.

No comments:

Post a Comment