Saturday, December 17, 2016

Vir Ons 3 - Ewige Vader


Isa 9:6  (9:5) Want 'n Kind is vir ons gebore, 'n Seun is aan ons gegee; en die heerskappy is op sy skouer, en Hy word genoem: Wonderbaar, Raadsman, Sterke God, Ewige Vader, Vredevors--
Isa 9:7  (9:6) tot vermeerdering van die heerskappy en tot vrede sonder einde

Die afgelope maand fokus ons op hierdie uitsprake oor Jesus in my en jou lewe. Vandag gesels ons oor Ewige Vader

Wat beteken dit vir my en jou?

Ewige (everlasting)
- Iets wat vir altyd aanhou, tydlose ontstaan van die begin van tyd tot die einde van tyd

Habakuk beskryf ewig as awesome, amasing, finominaal, wow

Hab 3:1-6 ANV  'n Gebed van die profeet Habakuk. Op die wysie van 'n klaaglied.  (2)  Here, ek het gehoor wat van U vertel is en ek is vervul met ontsag vir wat U gedoen het. Doen dit tog ook in ons tyd, laat u dade ook in ons tyd ervaar word, ontferm U selfs in u toorn.  (3)  God kom van Teman af, die Heilige kom van Paranberg af. Sela Die hemelruim is vol van sy majesteit, die aarde vol van sy roem.  (4)  Hy kom met die glans van die lig, weerligte blits uit sy hand, sy hand so vol mag.  (5)  Voor Hom uit gaan die pes, in sy voetstappe volg die dood.  (6)  Wanneer Hy staan, skud die aarde; wanneer Hy kyk, bewe die nasies. Die eeue-oue berge verkrummel, die ou-ou heuwels val inmekaar, die berge waaroor Hy van ouds af gewandel het!

Vader
- Die een wat ons ontdek het, die een wat die oorsprong van alles is wat goed is, die beskermer,die voorsiener, die en van eer en respek, die een wat regeer

Verskeie voorbeelde in die skrif en nog meer....

Vir Abraham was Hy beskerming
Gen 15:1 ANV  Hierna het die woord van die Here in 'n gesig tot Abram gekom: "Moenie bang wees nie, Abram, Ek beskerm jou! Jou beloning sal baie groot wees."

Vir Isak ek is jou seën
Gen 26:24 ANV  en die nag toe hy daar kom, het die Here aan hom verskyn en vir hom gesê: "Ek is die God van jou vader Abraham. Moenie bang wees nie, want Ek is by jou. Ek sal jou seën en jou 'n groot nageslag gee ter wille van my dienaar Abraham."

Vir Moses EK IS…
Exo 3:14-15 AMPC  And God said to Moses, I AM WHO I AM and WHAT I AM, and I WILL BE WHAT I WILL BE; and He said, You shall say this to the Israelites: I AM has sent me to you!  (15)  God said also to Moses, This shall you say to the Israelites: The Lord, the God of your fathers, of Abraham, of Isaac, and of Jacob, has sent me to you! This is My name forever, and by this name I am to be remembered to all generations.

Ek verloor die prentjie van Sy “Awesomeness” want goed het gebeur....

Goed het gebeur so ek gaan terug na my verlede – want ek voel veilig
Goed het gebeur so ek is teleurgesteld – ek sal eerder dit alleen doen
Goed het gebeur en ek voel skuldig – ek sal eerder my afstand hou

All of us have “basic assumptions” about God, others, the world and ourselves. These core beliefs result from our upbringing, our experiences and from religious teaching. They form a foundation for what we expect and subsequently experience in life. If we have the wrong assumptions, then we have “cracks in our foundation”, and we will limit what can be built in us and through us. - Steve Backlund-

1. Josef se uitspraak oor sy verlede…

Agtergrond:
Lank voor Josef gebore is was sy familie al dis-funksioneel.
Jakob Josef se Pa gaan werk vir ‘n Oom van hom met die naam Laban.
Hy raak verlief op een van sy oom se dogters Ragel. En sy oom se dit is reg maar jy moet 7 jaar lank werk om haar te kry. ‘n man wat verlief is sal enige iets doen. Die aand voor sy troue bedrieg sy oom Laban hom ipv van Ragel gee hy vir Jakob sy oudste dogter Lea…Dink net hoe moes Lea gevoel het? Bly of hartseer ek het my suster se boyfriend gekry of wie wil nou met hom trou
Uiteindelik het Jakob Leah, haar slavin Silpa, Ragel, haar slavin Bila en ‘n spul kinders.
Leah se oudste Ruben werk een dag in die veld en ontdek “liefdes apples” mandrakes. Ragel sien dit en besluit om haar man te verhuur aan haar sister Lea vir die liefdes apples wat help vir sexuele begeerte en vrugbaarheid. Genesis 30:14-16
Lea gee geboorte aan ‘n 5de en 6de seun en ‘n dogter Dina.
In die midde van dit alles gee Ragel geboorte aan ‘n seun Josef. Jakob was 91.
Op 6 jarige ouderdom beleef Josef hoe sy ma sy pa se oom Laban se goed steel en daarmee wegkom. Genesis 31:33-35. Dink net hoe moes dit gewees het om in so familie groot te word. Jou pa lieg en bedrieg jou ma steel. Jou stiefbroers haat jou.
Die familie arriveer in Kanaan, Dina Josef se sussie kuier bietjie in die stad. Sigem, Hemor se seun raak smoor verlief op haar en gryp haar en verkrag haar. Sigem probeer dit toe smeer deur Jakob te vra om met haar te trou. Josef se boeties hoor hiervan en se dit is reg maar, julle gaan julself moet besny.
Op die derde dag van hul besnydenis ry Josef se broers uit met hul swaarde en maak elke man in die stad dood uit wraak vir hul suster se verkragting. Genesis 34.
Jou stiefbroers gooi jou in ‘n put, verkoop jou as slaaf. Hy was 17 jaar oud
Jy word verneder deur leuens en beland in die tronk. Op dertig word hy aangestel oor Egipte, eers 7 jaar later sien hy sy familie. 20 jaar tot herstel.


Josef het alle reg gehad om sy:
1. Genetiese herkoms (bloedlyn) te blameer.
2. Om die ‘victim’ te wees van die omgewing waarin hy groot geword het.
3. Om die skuld te gee vir die pyn van die lewe.

Maar wees nou nie bedroef nie, en laat daar geen ontstemming by julle wees dat julle my hierheen verkoop het nie. Want om lewens te behou, het God my voor julle uit gestuur. (Gen 45:5 AOV)

But don't feel badly, don't blame yourselves for selling me. God was behind it. God sent me here ahead of you to save lives. (Gen 45:5 MSG)

Josef ontdek die “Awesomeness” deur te besef sy verlede word die sleutel om mense te red 

2. Moses se teleurstellings...

Agtergrond:
Een van die mense wat die meeste teleurstellings beleef het in die Bybel is Moses. As kind was hy gered deur ‘n plan wat Sy ouers gehad het om hom in ‘n mandjie te sit en in die Nyla f te stuur. Hy was aangeneem deur die Prinses van Egipte. Maar hy is grootgemaak deur sy ouers waarin hy geleer het van sy eie volk. Al die beloftes wat die Here gegee het. Hy het nie vergeet wat sy ouers hom geleer het nie. Ek dink die spanning van twee lewens moes ‘n groot las gewees het. Tot eendag sien hy die slawerny van die Israeliete en hy probeer help…

(Stefanus vertel die storie van Moses se teleurstelling Hand 7)

Hand 7:23-25 ANV  Op veertigjarige leeftyd het die verlange by hom opgekom om te gaan kyk hoe dit met sy mense, die volk Israel, gaan.  (24)  Toe hy sien dat een van hulle deur 'n Egiptenaar mishandel word, het hy die slagoffer gaan help en die misdaad gewreek deur die Egiptenaar dood te slaan.  (25)  Hy het gemeen sy mense sou begryp dat God hom wou gebruik om hulle te red, maar hulle het dit nie verstaan nie.  …. (30)  Veertig jaar later het 'n engel eendag in die woestyn by Sinaiberg in die vlamme van 'n brandende doringbos aan Moses verskyn.

Num 11:16-17 ANV  Die Here het vir Moses gesê: "Bring vir My sewentig van Israel se leiers, mense van wie jy weet dat hulle leiers en ampsdraers van die volk is. Neem hulle na die tent van ontmoeting toe en laat hulle daar by jou staan.  (17)  Ek sal dan afkom en daar met jou praat, en Ek sal van die Gees wat op jou is, op hulle laat kom. Hulle sal dan saam met jou die verantwoordelikheid vir die volk dra, sodat jy dit nie alleen hoef te doen nie.

Moses ontdek die “Awesomeness” deur ‘n geesvervulde community

3. Dawid en Sy skuldgevoelens...

Die Storie van Dawid en Badseba (2 Sameul 11-12)

Dawid was ‘n man na God se hart, hy was gekies as Koning oor Israel.
Hy was getrou aan God, selfs terwyl Saul hom vervolg het vir 10 jaar het hy geweet hoe om te rus in die Here. Hy was ‘n diep geestelike mens tot op ‘n dag waar hy in ‘n web van skuldgevoelens vasgeval het. Hy was omtrent 50 jaar oud toe hierdie “mid life” krisis sy hele lewe verander. Hy raak verlief op Badseba en laat haar man Urija sterf

Natan vertel vir hom hierdie storie en Dawid besef hy is skuldig....

2 Sam 12:13 -14 NLV Toe bely Dawid sy skuld en sê vir Natan: “Ek het teen die Here gesondig.”Natan antwoord hom: “Die Here het jou sonde vergewe sodat jy nie oor hierdie sonde sal sterf nie. Maar jy het vir die vyande van die Here geleentheid gegee om Hom te laster. Daarom sal hierdie kind sterf.”

Sonde het altyd nagevolge...maar belydenis is nodig om skuldgevoelens weg te neem

Ps 51:8-17 NLV Maar U verwag waarheid in die hart. U leer my om wysheid te besit. Neem weg my sonde met hisop sodat ek skoon kan wees, was my dat ek witter as sneeu kan wees. Gee my tog weer blydskap en vreugde; U het my stukkend gebreek, laat my weer vol vreugde wees. Moenie let op my sondes nie, en wis al my oortredings uit. Skep vir my ’n rein hart, o God. Gee my ’n nuwe, standvastige gees. Moenie my verban wég van u teenwoordigheid nie, en moenie u Heilige Gees van my af wegneem nie. Gee my tog weer die vreugde van u redding en maak my gewillig om U te gehoorsaam. Dan sal ek oortreders u weë leer, sodat sondaars hulle tot U sal bekeer. Verlos my van bloedvergieting, God, my Redder-God. Dan sal ek voluit sing van u regverdigheid. Help my om te praat, Here, sodat ek u lof kan verkondig.

Dawid ontdek die “Awesomeness” deur homself te verneder voor die Here.

Hoe leef ek in die “Awesomeness”...

1. Onthou wie jy regtig is – jy is awesome!!!

Therefore if any person is [ingrafted] in Christ (the Messiah) he is a new creation (a new creature altogether); the old [previous moral and spiritual condition] has passed away. ........(2Co 5:17-21 AMP)

Every defeated Christian has one thing in common: None of them knows who they are in Christ nor understands what it means to be a child of God. – Neil Anderson.

2. Vergewe jouself en ander

Confess to one another therefore your faults (your slips, your false steps, your offenses, your sins) and pray [also] for one another, that you may be healed and restored [to a spiritual tone of mind and heart]. The earnest (heartfelt, continued) prayer of a righteous man makes tremendous power available [dynamic in its working]. (Jas 5:16 AMP)

3. Begin om te sing

Hab 3:17-19 ANV  Al sou die vyeboom nie bot nie en daar geen druiwe aan die wingerde wees nie, al sou die olyfoes misluk en die lande geen oes lewer nie, al sou daar geen kleinvee in die kampe meer wees nie en die beeskrale sonder beeste wees,  (18)  nogtans sal ek in die Here jubel, sal ek juig in God, my Redder.  (19)  Die Here my God gee vir my krag. Hy maak my voete soos dié van 'n ribbok, op hoë plekke laat Hy my veilig loop. Vir die koorleier. Met snarespel.

Gee vir my die krag want my verlede is ‘n sleutel om ander te red
My voete is soos die van ‘n ribbok want ek het het ‘n “community” wat my help deur my teleurstellings
Op hoë plekke laat hy my veilig woon want daar is gedeel met my skuldgevoelens daar is geen afstand meer nie.



No comments:

Post a Comment