Saturday, September 27, 2014

Beweeg - Gevangene na Vryheid




Van Gevangene na Vryheid
Joh 10:10
Die dief kom net om te steel en te slag en te verwoes. Ek het gekom, dat hulle lewe en oorvloed kan hê.
Mathew Henry - Christ came to give life and perisson ti - something more, something better, life with advantage; that in Christ we might not only live, but live comfortably, live plentifully, live and rejoice.

1 Kor 6:12
Alles is my geoorloof, maar nie alles is nuttig nie; alles is my geoorloof, maar ek sal my nie deur iets laat oorheers nie.

Oorheers / mastered – dit beteken om beheer te word, om verslaaf te wees – om ʼn slaaf van iets te wees, to bet taken hostage

Message
Just because something is technically legal doesn't mean that it's spiritually appropriate. If I went around doing whatever I thought I could get by with, I'd be a slave to my whims.
 Wat beheer jou lewe?
Die wortel van die probleem is dat ons iets toelaat om ons lewens te beheer in pleks van God.
 
Daar is ‘n baie interessante gedeelte in die Ou Testament – inteendeel baie Teoloë glo dat dit poëtiese prentjie / uitrukking is van verslawing.


Jes 44
Die ambagsman kap vir hom seders af, of hy kies sipresse of eike en laat hulle groot word in die bos, of hy plant 'n lourierboom, en die reën laat dit groot word.

'n Deel van die hout verbrand hy: hy maak kos daarmee gaar, hy braai vleis en eet tot hy genoeg het; hy maak hom ook warm en sê: “Dis lekker! Ek is warm, ek geniet die vuur!”

Van die hout wat oorbly, maak hy 'n god, 'n beeld, hy buig voor hom en aanbid hom, hy bid tot hom en sê: “Red my, want jy is my god!”

Sulke mense weet nie wat hulle doen nie, hulle het nie insig nie, hulle oë is toegepleister, hulle sien nie, niks dring tot hulle verstand deur nie.

Hulle kom nie tot besinning nie, hulle het te min kennis en verstand om te sê: “'n Gedeelte van die hout het ek verbrand, ek het op die kole kos gaar gemaak, ek het vleis gebraai en geëet, en moet ek nou van wat oor is 'n afskuwelike afgod maak, moet ek voor 'n stuk hout buig?”

Iemand wat hom met as besig hou, laat hom mislei deur sy eie verdraaide opvattings. Hy kan homself nie red nie, hy vra homself nie af: “Is dit nie 'n leuen waarmee ek my besig hou nie?”


 
Ons soek na dit wat net God kan voorsien in iets, in plaas van God self.
Voorbeelde:
- Genot en plesier
- Om in beheer te wees
- Om Betekenisvolheid te vind in mense
 
John Brysen stel dit as volg – The need for contol tells us the funamental lie that “if I can just maintain influence or mastery over this situation, people in my life, my performance, my schedule, my income, or whatever ......... THEN I’ll be okay, content, dominate, strong and safe”
 
Hierdie sterk behoefte dat ek in beheer wil wees word eintlik gedryf deur vrees:
·        Fears for your safety and the safety of those you love.
·        Fears about how you will die: disease, cancer, being alone, broke,  drowning, in a plane crash
·        Fears about what happens after death, being forgotten, judged, extinct
·        Fears about living a meaningless life
·        Fears about being unloved or alone
·        Fears about being in love and then hurt or abandoned
·        Fears about what you might lose: a friend, your girlfriend, your hair, your youth, your mind, money, your job, your spouse, your health, your purpose, or even your faith.
From “Running Scared” by Ed Welch
Hoe beweeg ek van gevangene na Vryheid?
 
2 Kor 10:3-5
...want die wapens van ons stryd is nie vleeslik nie, maar kragtig deur God om vestings neer te werp,
terwyl ons planne verbreek en elke skans wat opgewerp word teen die kennis van God, en elke gedagte gevange neem tot die gehoorsaamheid aan Christus
Kragtig – Dunamus – explosive power – devine power om te vernietig
Vestings – a prisoner locked by deception –
Message
The world is unprincipled. It's dog-eat-dog out there! The world doesn't fight fair. But we don't live or fight our battles that way--never have and never will.
The tools of our trade aren't for marketing or manipulation, but they are for demolishing that entire massively corrupt culture.
We use our powerful God-tools for smashing warped philosophies, tearing down barriers erected against the truth of God, fitting every loose thought and emotion and impulse into the structure of life shaped by Christ.
Steve Snider se - "Here’s the deal, God’s grace gives us the freedom to drop the mask.  To be honest with ourselves and others.  To quit playing games.  God’s grace is based on His nature not our perfect behavior.  It’s only when we let ourselves be vulnerable and transparent and take off the mask that His grace can truly penetrate our soul.  That’s when we can experience the freedom that He wants us to have in Him."
 
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment