Saturday, October 15, 2016

Dieper - Hoe hanteer ek versoeking?


Dieper – Hoe hanteer ek versoeking?
In ons gestelike lewe – gaan ons deur verskillende fases van groei en ontwikkeling waarvan ons lees in  1 Joh 2:12 -14

1 JOHANNES 2:12-14 NLV
Ek skryf aan julle, kinders: Julle sondes is vergewe op grond van wat Jesus vir ons gedoen het. Ek skryf aan julle, pa’s: Julle leef van die heel begin af in ’n persoonlike verhouding met Hom. Ek skryf aan julle, jonges: Julle het as oorwinnaars oor die bose uit die stryd getree.
Ek skryf aan julle, kinders: Julle leef in ’n persoonlike verhouding met die Vader. Ek skryf aan julle, pa’s: Julle leef van die heel begin af in ’n persoonlike verhouding met Hom. Ek skryf aan julle, jonges: Julle is kragtig en die woord van God is deel van julle bestaan en julle het as oorwinnaars oor die bose uit die stryd getree.

God het voorsiening gemaak in Christus dat ons die wereld kan oorwin.
Die wereld hier verwys na dit wat sleg en boos is

Kry ons dit altyd reg – ongelukkig nie

Versoeking staan in die pad van oorwinning


Versoeking is enige iets wat vervulling belowe ten koste van gehoorsaamheid aan God. 

Alan Platt  -  Temptation is when your faith (spirit identity) is challenged, to again accept an inferior identity.

KNOWING YOUR IDENTITY IS THE KEY TO OVERCOMING TEMPTATION.

Hier is ‘n paar waarhede rondom versoeking
 1.  Dit is nie sonde om versoek te word nie
Heb 4:15
Hierdie Hoofpriester van ons kan ten volle met ons in ons swakhede saamvoel, want Hy is in elke opsig op dieselfde manier as ons versoek, maar Hy het nie voor die sonde geswig nie.

  2. Jy is nooit groter as versoeking nie – jy is nie verhewe bo versoeking  nie
1 Kor 10:12
Daarom, wie meen dat hy staan, moet oppas dat hy nie val nie.

  3.  God versoek ons nooit nie

Jak 1:13 – 15 se dit as volg
Laat niemand, as hy in versoeking kom, sê: Ek word deur God versoek nie. Want God kan deur die kwaad nie versoek word nie, en self versoek Hy niemand nie.

We do not sin because we are sinners by nature – we sin because we are human by nature.

Martin Luther – die vader van die reformasie het iets interessant gesê – in die gelowige se lewe is drie dinge nodig
-         Gebed – om met God te praat
-         Meditasie – om God te hoor praat
-         Versoeking – om te leer om op God te vertrou

Elke versoeking is ‘n uitnodiging / geleentheid om God te vertrou

  4. Daar is altyd ‘n uitkoms

1 Kor 10:13

maar God is getrou, wat nie sal toelaat dat julle bo julle kragte versoek word nie; maar Hy sal saam met die versoeking ook die uitkoms gee, sodat julle dit sal kan verdra.

Daar is altyd ‘n uitkoms

God’s solution to our vulnerability is to embrace His word on our needs

Vers 14 - Ek skryf aan julle, jonges: Julle is kragtig en die woord van God is deel van julle bestaan en julle het as oorwinnaars oor die bose uit die stryd getree.

1.   Ontdek deur doen.            
Jakobus 1:22Julle moet doen wat die woord sê en dit nie net aanhoor nie, anders bedrieg julle julleself
·        Doers – from the same root as the word ‘poet’, one who gives creative expression to that which has im-pacted on him, in-spired him to act, speak, communicate
·        Deceiving … deceive = to place one under a false impression.
o   the one who is deceived accepts the false impression as true (valid, genuine, substantial) and functions accordingly (lives out, expresses himself from a non-aligned frame of reference,
o   a point of departure which is not aligned or in harmony with reality as God designed it – see Gen 3:4-6 ).

2.  Ontdek deur sien
Jakobus 1:23Iemand wat altyd net die woord aanhoor en nooit doen wat dit sê nie, is soos een wat na sy gesig in 'n spieël kyk
natural = origin / Gr ōpsface = visage, frontal view, full countenance, true or genuine presence
natural face = original countenance … face of his origin / image of his birth / source of his lineage

3.  Ontdek deur onthou.
Jakobus 1:24hy bekyk homself, gaan van die spieël af weg en vergeet dadelik hoe hy gelyk het.
     forget (Gr=to lose, to allow to escape attention) in this context, rather to neglect, to make the choice not to act upon or to function from that revelation / insight /      realization)
MSG - have no idea who they are, what they look like
KJV – ‘…what manner of man he was’
             
4.  Die gevolg.
Jakobus 1:25 Maar iemand wat hom verdiep in die volmaakte wet wat 'n mens vry maak, en hom daaraan hou en nie vergeet wat hy hoor nie, maar dit doen, hy sal gelukkig wees in wat hy doen.

1 Joh 2:1
My kinders, ek skryf hierdie dinge aan julle sodat julle nie moet sonde doen nie. As iemand egter sonde doen, ons het ’n Helper by die Vader wat ons saak stel, Jesus Christus, die regverdige. Hy is die versoeningsoffer vir ons sondes. Nie net vir ons sondes nie, maar ook vir dié van die hele mensdom.

2 Kor 12:19
“My genade is vir jou genoeg. My krag kom juis tot volle werking wanneer jy swak is.” Daarom sal ek baie liewer oor my swakhede roem, sodat die krag van Christus my beskutting kan wees. 

No comments:

Post a Comment