Saturday, March 5, 2016

Seunskap - Die fondasie tot ons boodskap


Verlede week het ons Doxa Deo se 20ste verjaardag gevier waarin ons die verlede gevier het maar, waar ons ook gesê het da tons vertrou die Here om dit te doen wat Hy gedoen het die die laaste 20 jaar om dit te doen in 5 jaar.

Die viering het my laat vra: Wat is dit wat my laat maak het om deel te wees van dit wat hier gebeur?
Wat is die een ding wat my laat verstaan het dat God se koninkryk kry uitdrukking in hierdie droom van Doxa Deo en ek het ‘n deel daarin. My roeping (calling) is gekoppel aan dit wat hier gebeur?
Vandag wil ek dan met jou gesels oor die fondasie, ‘n vertrekpunt van die verstaan van Christus en belangrikheid tot ons boodskap in Doxa Deo.

Die Bybel is opgedeel in twee komponente:
‘n Ou Testament en ‘n Nuwe Testament

Ou Testament is gekryf in Hebrews en regdeur die ou Testament word die woord “berit” wat beteken “verbond” of “ooreenkoms”.  An “agreement” gebou op die fondasie van: “As jy doen …sal Ek doen”. ‘n goeie voorbeeld daarvan is Deuternomium 28…. Dit het sekere uitdagings gebring… as jy nie doen nie dan is jy vervloek, maar as jy doen is jy geseën. Die Ou Testament profete het begin profeteer van ‘n nuwe verbond.

Nuwe Testament is geskryf in Grieks en in die nuwe Testament word die woord “diatheke” dit word nie gebruik as ‘n ooreenkoms nie maar eerder ‘n erfgenaamskap. Dit is hoekom die ou verbond en die nuwe verbond nie dieselfde is nie. Die vertalers van die Nuwe Testament het partykeer gesukkel om dit te vertaal want hulle was gewoond aan die “ou verbond” so partykeer in die Nuwe Testament sal jy die word “verbond” of “Testament” kry. Die vertaan van die nuwe verbond/testament is dat iemand voor ons uitgegaan het en hierdie ooreenkoms vervul het en gesterf het sodat ek en jy kan erf.

Heb 7:22  ANV So het Jesus ook van 'n beter verbond borg geword.

Heb 7:22 MSG  This makes Jesus the guarantee of a far better way between us and God--one that really works! A new covenant.

Ek is nie die waarborg van hierdie nuwe verbond nie maar Christus is.

Ek kon nie aan die vereistes van die ou verbond voldoen nie, maar Hy Christus het aan al die vereistes voldoen sodat ek kan leef in die realiteit van my erfenis. Alles wat Syne is, is myne.

Heb 9:16-17 ANV  Dit is soos met 'n testament: daar moet eers bewys word dat die testamentmaker dood is,  (17)  want 'n testament word alleen geldig by die dood van die testamentmaker; dit word nooit van krag so lank as hy nog leef nie.

Heb 9:16-17 AMP  For where there is a [last] will and testament involved, the death of the one who made it must be established,  (17)  For a will and testament is valid and takes effect only at death, since it has no force or legal power as long as the one who made it is alive.
Die beginsel van ‘n Testament: Iemand moet sterf. Wanneer dit kom by erf het jy absoluut niks gedoen om dit te kry nie. Maar jy is ‘ingesluit’ in daardie erfporsie. Ons het nodig om te ontdek ons is ‘ingesluit’ in die erfdeel van Christus (ons is Sy erfdeel Efe 1). Hy is ons erfdeel maar ook alles wat syne is is myne en joune. As ons opgewonde kan raak oor ‘n aardse erfporsie hoeveel meer oor dit wat in Christus is. Hierdie was die geheim van God se hart, dit was iets waarin die engele wou insien. Dat Jesus Christus op die laaste nagmaal oomblik op aarde sê: Dit is my liggaam wat vir jou gebreek is…hierdie is my bloed wat vir jou vloei om jou in te sluit in die grootste geheim in God se hart. En dan sterf Hy aan ‘n kruis en sê: “Dit is volbring” volgende week begin ons in ons reeks oor paasfees – Jesus nou! Dit te vier. Jy is ingesluit, die prys is betaal, in My is alles.

Heb 2:9-10 ESV  But we see him who for a little while was made lower than the angels, namely Jesus, crowned with glory and honor because of the suffering of death, so that by the grace of God he might taste death for everyone.  (10)  For it was fitting that he, for whom and by whom all things exist, in bringing many sons to glory, should make the founder of their salvation perfect through suffering.

Hoekom sukkel ons om partykeer ons erfgenaamskap in besit te neem?

Gal 4:1-7  Hierby wil ek nog dít sê: Solank 'n erfgenaam nog minderjarig is, verskil sy posisie nie werklik van dié van 'n slaaf nie, al behoort die hele erfenis aan hom.  (2)  Tot die dag wat sy pa bepaal het, staan hy onder toesig van voogde en word sy besittings deur bestuurders beheer.  (3)  En so is dit ook met ons. Toe ons nog geestelik onmondig was, was ons slawe van wettiese godsdienstige reëls.  (4)  Maar toe die tyd wat God daarvoor bepaal het, aangebreek het, het Hy sy Seun gestuur. Hy is uit 'n vrou gebore en van sy geboorte af was Hy aan die wet onderworpe  (5)  om ons, wat aan die wet onderworpe was, los te koop sodat ons as kinders van God aangeneem kon word.  (6)  En omdat ons sy kinders is, het God die Gees van sy Seun in ons harte gestuur, en in ons roep Hy uit: "Abba!" Dit beteken: Vader!  (7)  Jy is dus nie meer 'n slaaf nie; jy is nou 'n kind van God. En omdat jy sy kind is, het God jou ook sy erfgenaam gemaak.

Gal 4:1-6 ESV  I mean that the heir, as long as he is a child, is no different from a slave, though he is the owner of everything,  (2)  but he is under guardians and managers until the date set by his father.  (3)  In the same way we also, when we were children, were enslaved to the elementary principles of the world.  (4)  But when the fullness of time had come, God sent forth his Son, born of woman, born under the law,  (5)  to redeem those who were under the law, so that we might receive adoption as sons.  (6)  And because you are sons, God has sent the Spirit of his Son into our hearts, crying, "Abba! Father!"

Aanneming is nie dieselfde as in ons kultuur nie. Die Pa sal sy seun vat end an verskeie mense vra om inspraak te gee in sy Seun se lewe tot op die tyd dat daar ‘n annemingseremonie is. Hierdie seremonie is die transie van die kind na die seun, hy verklaar sy seun is nou volwasse, die Pa identifiseer dat die seun nou ‘n erfgenaam is. Vandag in die Joodse kultuur sien ons iets daarvan in die barmitsva. Die word wat hier gebruik word is die word “nēpios” – wat beteken iemand wan nie ‘n regmatige stand het nie na “uihos” – wat beteken seun/erfgenaam.

Die beginsel van seunskap: Ons is nie langer meer in ooreenkoms met God nie ons is ingesluit in ‘n oomblik. Ek is ‘n seun en ‘n dogter alles wat Jesus sin is myne.
The principle of sonship:We are no longer negotiators with God but we were included in a moment. You are included in Christ, no child anymore but a son and a daughter taking hold of the authority of God to reign on this earth.

Hier is twee goed wat ‘n Vader gedoen het tydens hierdie trasisie na volwassenheid. (Seunskap oomblik) (Voorbeeld)

1. Hy het ‘n kleed voorberei – ‘n kleed was ‘n verwysing na jou identiteit, Koning dra ‘n koningskleed.
2. Dan het ‘n Vader ook in die Publiek uitgeroep – “uihos” – dit is my Seun – Jesus se doop - (Luk 4)

Gal 4:1-7  Hierby wil ek nog dít sê: Solank 'n erfgenaam nog minderjarig is, verskil sy posisie nie werklik van dié van 'n slaaf nie, al behoort die hele erfenis aan hom.  (2)  Tot die dag wat sy pa bepaal het, staan hy onder toesig van voogde en word sy besittings deur bestuurders beheer.  (3)  En so is dit ook met ons. Toe ons nog geestelik onmondig was, was ons slawe van wettiese godsdienstige reëls.  (4)  Maar toe die tyd wat God daarvoor bepaal het, aangebreek het, het Hy sy Seun gestuur. Hy is uit 'n vrou gebore en van sy geboorte af was Hy aan die wet onderworpe  (5)  om ons, wat aan die wet onderworpe was, los te koop sodat ons as kinders van God aangeneem kon word.  (6)  En omdat ons sy kinders is, het God die Gees van sy Seun in ons harte gestuur, en in ons roep Hy uit: "Abba!" Dit beteken: Vader!  (7)  Jy is dus nie meer 'n slaaf nie; jy is nou 'n kind van God. En omdat jy sy kind is, het God jou ook sy erfgenaam gemaak.

Gal 4:1-7 ESV  I mean that the heir, as long as he is a child, is no different from a slave, though he is the owner of everything,  (2)  but he is under guardians and managers until the date set by his father.  (3)  In the same way we also, when we were children, were enslaved to the elementary principles of the world.  (4)  But when the fullness of time had come, God sent forth his Son, born of woman, born under the law,  (5)  to redeem those who were under the law, so that we might receive adoption as sons.  (6)  And because you are sons, God has sent the Spirit of his Son into our hearts, crying, "Abba! Father!" So you are no longer a slave, but a son, and if a son, then an heir through God.

Verduideliking…….

Gal 3:23-29 ESV  Now before faith came, we were held captive under the law, imprisoned until the coming faith would be revealed.  (24)  So then, the law was our guardian until Christ came, in order that we might be justified by faith.  (25)  But now that faith has come, we are no longer under a guardian,  (26)  for in Christ Jesus you are all sons of God, through faith.  (27)  For as many of you as were baptized into Christ have put on Christ.  (28)  There is neither Jew nor Greek, there is neither slave nor free, there is no male and female, for you are all one in Christ Jesus.  (29)  And if you are Christ's, then you are Abraham's offspring, heirs according to promise.

Gal 3:23-29  Voordat hierdie geloof gekom het, is ons deur die wet gevange gehou en bewaak totdat die tyd van die geloof sou aanbreek.  (24)  Ons was dus onder die toesig van die wet totdat Christus sou kom, sodat ons deur te glo, vrygespreek sou word.  (25)  Maar nou dat die tyd van die geloof gekom het, staan ons nie meer onder die toesig van die wet nie.  (26)  Deur hierdie geloof in Christus Jesus is julle nou almal kinders van God,  (27)  want julle almal wat deur die doop met Christus verenig is, het nou deel van Christus geword.  (28)  Dit maak nie saak of iemand Jood of Griek, slaaf of vry, man of vrou is nie: in Christus Jesus is julle almal één.  (29)  En as julle aan Christus behoort, is julle ook nakomelinge van Abraham en erfgename kragtens die belofte van God.

Dit is so belangrik om my seunskap te verstaan, ek is ‘n erfgenaam. Jesus se doop is ‘n voorbeeld hiervan. (Luk 4). Heilige Gees beklee hom, lei hom in die woestyn en die Duiwel kom en sê: As jy die Seun van God is…Duiwel wil ons laat twyfel in ons seunskap dan bly ons kinders en is niks anders as slawe nie.

‘n Nuwe gesprek is oop….

Heb 1:1-2  In die verlede het God baiekeer en op baie maniere met ons voorvaders gepraat deur die profete,  (2)  maar nou, in hierdie laaste dae, het Hy met ons gepraat deur die Seun. God het Hom deur wie Hy die wêreld geskep het, ook erfgenaam van alles gemaak.

Hoekom kry die vyand dit reg om ons blind te hou en weg te hou van ons erfgenaamskap? Luk 15 – Die verlore Seun

1. Onkunde  (v11)– Paulus bid vir die Efesiërs vir die verligte oë van hul verstand. Sodat hulle kan ontdek die werk is volbring aan die kruis.

Eph 1:18 AMP  By having the eyes of your heart flooded with light, so that you can know and understand the hope to which He has called you, and how rich is His glorious inheritance in the saints (His set-apart ones),

Luk 15:11-12  Verder het Jesus gesê: "Daar was 'n man wat twee seuns gehad het.  (12)  Die jongste het vir sy pa gesê: 'Pa, gee my die deel van die besittings wat my toekom.' Hy het toe die goed tussen hulle verdeel.

Hulle weet nie wat hul gehad het voordat hulle nie gevra het nie.

2. Die siklus van skuld en veroordeling (v18) – Genade siklus waarin ek ontdek my identitiet is vas trek aan my kleed en herinner myself aan my identiteit.

Luk 15:17-18  Toe kom hy tot inkeer en sê: 'My pa het wie weet hoeveel dagloners, en hulle het almal oorgenoeg kos, en hier vergaan ek van die honger.  (18)  Ek sal dadelik na my pa toe teruggaan en vir hom sê: Pa, ek het teen God en teen Pa gesondig!

Luk 15:22  Maar sy pa roep sy werksmense: 'Maak gou! Bring klere, die beste, en trek dit vir hom aan; sit vir hom 'n ring aan sy vinger en trek vir hom skoene aan!


3. Die vasval in godsdiens en tradisies (v30)

Luk 15:30-31  Maar nou dat hierdie seun van Pa, wat Pa se goed met prostitute deurgebring het, terugkom, het Pa vir hom die vetgemaakte kalf geslag!'  (31)  Toe sê die pa vir hom: 'Kind (Seun) , jy is altyd by my, en alles wat ek het, is ook joune.

Seunskap is die fondasie tot ons word en die evangelie, uit hierdie vertrekpunt kan ek elke fasset van die evangelie benader en ontdek ek is ‘n seun en ‘n dogter in die Vader se huis.

Bediening
1. Jy het dalk nodig om net weer beklee te word vandag
2. Nagmaal – hierdie is die simbool van my en jou seunskap en dogterskap

Kleingroep:
1. Hoe verstaan jy seunskap?
2. Dink jy daar is een van hierdie elemente in Luk 15 wat die Waarheid is in jou lewe?
3. Hoe gaan jy elke dag meer leef in hierdie realiteit?



No comments:

Post a Comment