Saturday, March 14, 2015

Natuurlik/Onnatuurlik - Hoe skep ek ‘n positiewe omgewing in ‘n negatiewe wêreld?

Ons word elke dag blootgestel aan ‘n wêreld wat my en jou wil onderkry?
Ons sit dalk in gebroke omstandigheid en jy is al moedeloos gevra vir ‘n uitkoms.
As jy na die nuus kyk dan voel jy ek moet net my goed pak dit sal beter wees as ek trek of immegreer beter wees vir die land en vir my.
My kinders het ‘n beter opvoeding nodig.
Wanneer ek die nuus kyk dan beleef ek hoe leiers polariseer in verskillende rigtings, ek weet nie wat om te doen nie.
Het die Here iets hieroor te sê of moet ek en jy dit maar net probeer uitwerk en hoop vir die beste?
Of is dit moontlik dat Hy dalk iets anders in gedagte het vir my en jou?
Is dit moontlik dat daar goed is in Sy hart oor die land wat ek en jy nie sien nie?
Is daar ‘n rede dat ek en jy hier moet wees?
As dit so is, hoe spreek ek en jy dit aan?
Daar is ‘n soortgelyke storie van ‘n profeet in die Bybel wat in die midde van alles besluit het om op te staan en te sê dit wat op die Here se hart is.

Die storie van Miga….

Miga was deel van die suidelike koningkryk van Juda.
Hy het geleef tydens Jotam (wat goeie koning was), Agas (Wat ‘n slegte koning was) en Hiskia (wat ‘n baie goeie koning was)
Miga het gesien hoe die land waarin hy bly oorgeneem word deur korrupsie self onder Christene, hoe geweld hoogty vier en daar ‘social injustice’ gepleeg word om elke hoek en draai. Maar Miga het ‘n woord (visioen) van die Here af gehad en het begin om dit situasie aan te spreek.
In hoofstuk 1-3 begin hy woord te gee oor elke dorp en stad op ‘n manier wat daardie stad se mense vasgryp in hulle harte om te besef God gaan nie dat mense wegkom met hul verkeerde manier van dinge doen nie.
In hoofstuk 4-5 begin hy woord te gee dat dit wat hy oor gepraat het Hfst 1-3 is nie die einde van die storie nie maar dat Christus se koninkryk gevestig gaan word in die midde van dit alles. Dat deur hierdie Koning in die midde van omstandighede daar vrede en voorsiening gaan wees.
In hoofstuk 6-7 is waar Miga en God in gesprek is met mekaar in ‘n hof opset. Dan praat die Here oor wat Sy verwagting is van die mense in hierdie stad in die midde van alles.

Miga 6:6-8 ANV  Wat sal ek saamvat as ek na die Here toe gaan, as ek voor die hoë God gaan kniel? Moet ek met offers na Hom toe gaan, met jaaroud kalwers?  (7)  Sal die Here duisende ramme aanvaar saam met tien duisende offers van olie? Moet ek my eersgeborene offer vir my sonde, hom wat uit my liggaam kom, vir my oortreding?  (8)  Mens, die Here het jou bekend gemaak wat goed is: Hy vra van jou dat jy reg sal laat geskied, dat jy liefde en trou sal bewys, dat jy bedagsaam sal lewe voor jou God.

Mic 6:6-8 MSG  How can I stand up before GOD and show proper respect to the high God? Should I bring an armload of offerings topped off with yearling calves?  (7)  Would GOD be impressed with thousands of rams, with buckets and barrels of olive oil? Would he be moved if I sacrificed my firstborn child, my precious baby, to cancel my sin?  (8)  But he's already made it plain how to live, what to do, what GOD is looking for in men and women. It's quite simple: Do what is fair and just to your neighbor, be compassionate and loyal in your love, And don't take yourself too seriously-- take God seriously.

Ek moet net my goed bring dan sal hy alles vir my doen, Hy sal alles uitsorteer. (Johan van verlede week se preek oor generosity). Wat kan ek ruil sodat dit met my beter gaan.
Ontdek eers dat God goed is maak nie saak wat die omstandighede nie.

Reg laat geskeid (fair en just)
Liefde en trou sal bewys (love and loyalty)
Bedagsaam voor God sal leef (Wat Hom erenstig opneem)

‘n Positiewe atmosfeer in my optrede…..

Jesus was sy dissipels se voete…(Joh 16:6-8)

Joh 13:6-8 ANV  Toe Hy by Simon Petrus kom, vra dié vir Hom: “Here, gaan Ú mý voete was?”  (7)  En Jesus antwoord hom: “Wat Ek doen, begryp jy nie nóú nie, maar later sal jy dit verstaan.”  (8)  Maar Petrus sê vir Hom: “U sal in alle ewigheid nooit my voete was nie!” Daarop sê Jesus vir hom: “As Ek jou nie was nie, het jy nie deel aan My nie.”

Fil 2:3-5 ANV  Moet niks uit selfsug of eersug doen nie, maar in nederigheid moet die een die ander hoër ag as homself.  (4)  Julle moenie net elkeen aan sy eie belange dink nie, maar ook aan dié van ander.  (5)  Dieselfde gesindheid moet in julle wees wat daar ook in Christus Jesus was:

Praktiese voorbeeld – In die winkels

My gesingheid in my optrede is alles. Baie keer dink ons, ons optrede is om reg te wees, maar dit is gaan oor Christus se optrede.

Our response to things is almost always more important than the thing that is happening. – Steve Buckland

‘n Positiewe atmosfeer in my denke….

Om myself te gee is ‘n aktiewe besluit: lewendige, heilige welgevallige offer
Dat ek die Gawes wat Hy my gegee het sal gee as die fondasie van hoe ek dink
Mense se belewenis van my liefde kry definisie in vers 9

Rom 12:2 ANV  Julle moenie aan hierdie sondige wêreld gelyk word nie, maar laat God julle verander deur julle denke te vernuwe. Dan sal julle ook kan onderskei wat die wil van God is, wat vir Hom goed en aanneemlik en volmaak is.

Hoe ek dink bepaal hoeveel liefde ek gaan gee en of ek getrou daarin gaan wees.
Love is not a feeling but an act of your will – Don Francisco

Rom 12:9-21 MSG  Love from the center of who you are; don't fake it. Run for dear life from evil; hold on for dear life to good.  (10)  Be good friends who love deeply; practice playing second fiddle.  (11)  Don't burn out; keep yourselves fueled and aflame. Be alert servants of the Master,  (12)  cheerfully expectant. Don't quit in hard times; pray all the harder.  (13)  Help needy Christians; be inventive in hospitality.  (14)  Bless your enemies; no cursing under your breath.  (15)  Laugh with your happy friends when they're happy; share tears when they're down.  (16)  Get along with each other; don't be stuck-up. Make friends with nobodies; don't be the great somebody.  (17)  Don't hit back; discover beauty in everyone.  (18)  If you've got it in you, get along with everybody.  (19)  Don't insist on getting even; that's not for you to do. "I'll do the judging," says God. "I'll take care of it."  (20)  Our Scriptures tell us that if you see your enemy hungry, go buy that person lunch, or if he's thirsty, get him a drink. Your generosity will surprise him with goodness.  (21)  Don't let evil get the best of you; get the best of evil by doing good.

Our goal is ultimately hope (the confident expectation that good is coming). Our destination is not good actions, but a way of thinking called hope. It is the soil that faith and obedience put their roots into. Without hope, there can be little positive change in life. – Steve Buckland.

‘n Positiewe atmosfeer in my gees….

Die verhaal van Jesus en Petrus….(Matt 16:13-16)

Mat 16:13-23 ANV  (15)  “Maar julle,” het Hy gevra, “wie, sê julle, is Ek?”  (16)  Simon Petrus het geantwoord: “U is die Christus, die Seun van die lewende God.”  (19)  Ek sal aan jou die sleutels van die koninkryk van die hemel gee, en wat jy op die aarde toesluit, sal in die hemel toegesluit bly; en wat jy op die aarde oopsluit, sal in die hemel oopgesluit bly.” (23)  Maar Jesus het na Petrus toe gedraai en vir hom gesê: “Moenie in my pad staan nie, Satan! Jy is vir My 'n struikelblok, want jy dink nie aan wat God wil hê nie, maar aan wat die mense wil hê.”

Wanneer my gees vol is van die openbaring van Christus dan sal my lewe ook dit reflekteer.

Waar begin ek om ‘n positiewe omgewing te skep?

Psa 16:7-11 AOV  Ek sal die HERE loof wat my raad gegee het; selfs in die nag vermaan my niere my.  (8)  Ek stel die HERE altyddeur voor my; omdat Hy aan my regterhand is, sal ek nie wankel nie.  (9)  Daarom is my hart bly en my eer juig; ook sal my vlees in veiligheid woon;  (10)  want U sal my siel aan die doderyk nie oorgee nie; U sal nie toelaat dat u gunsgenoot verderwing sien nie.  (11)  U sal my die pad van die lewe bekend maak; versadiging van vreugde is voor u aangesig, lieflikhede in u regterhand, vir ewig.

Psa 16:7-11 MSG  The wise counsel GOD gives when I'm awake is confirmed by my sleeping heart.  (8)  Day and night I'll stick with GOD; I've got a good thing going and I'm not letting go.  (9)  I'm happy from the inside out, and from the outside in, I'm firmly formed.  (10)  You canceled my ticket to hell-- that's not my destination!  (11)  Now you've got my feet on the life path, all radiant from the shining of your face. Ever since you took my hand, I'm on the right way.

1. Aanbidding en gebed (Vind uit wat is sy uitsprake)

1Co 14:2 MSG  If you praise him in the private language of tongues, God understands you but no one else does, for you are sharing intimacies just between you and him.

Gebruik jou gebedstaal as ‘n sleutel tot intimiteit. Veral as jy nie weet hoe om te bid nie.

Jak 1:25-27 ANV  Maar iemand wat hom verdiep in die volmaakte wet wat 'n mens vry maak, en hom daaraan hou en nie vergeet wat hy hoor nie, maar dit doen, hy sal gelukkig wees in wat hy doen.  (26)  As iemand dink hy is godsdienstig, maar hy hou nie sy tong in toom nie, bedrieg hy homself. Sy godsdiens is waardeloos.  (27)  Egte en suiwer godsdiens voor God die Vader is om weeskinders en weduwees in hulle moeilike omstandighede by te staan en om jou skoon te hou van die besmetting van die wêreld.

2. Mediteer op die beloftes van die Here (mediteer beteken medisyne vir my denke)
3. Proklamasie van waarheid oor die individue, plek en stad
4. Om goed te doen aan die wat dit nie verdien nie.

Efe 6:11 AOV  Trek die volle wapenrusting van God aan, sodat julle staande kan bly teen die liste van die duiwel.

Liste ... Methodeia ... slinkse strategie ... wiles ... schemes ... cunning strategy ...
... something by which you are ‘taken in’, with which you ‘agree to go along’  
meta (saam met; in samewerking;) hodeia (journey / process)

proses waarmee jy gewilliglik saamwerk om jou eie ondergang te bewerkstellig

Standing is resting, trusting, thanking and obeying the last thing that God said about the circumstance. – Steve Buckland

2 Kor 10:3-5 AOV  Want hoewel ons in die vlees wandel, voer ons die stryd nie volgens die vlees nie;  (4)  want die wapens van ons stryd is nie vleeslik nie, maar kragtig deur God om vestings neer te werp,  (5)  terwyl ons planne verbreek en elke skans wat opgewerp word teen die kennis van God, en elke gedagte gevange neem tot die gehoorsaamheid aan Christus,

2Cor 10:3-5 MSG  The world is unprincipled. It's dog-eat-dog out there! The world doesn't fight fair. But we don't live or fight our battles that way--never have and never will.  (4)  The tools of our trade aren't for marketing or manipulation, but they are for demolishing that entire massively corrupt culture.  (5)  We use our powerful God-tools for smashing warped philosophies, tearing down barriers erected against the truth of God, fitting every loose thought and emotion and impulse into the structure of life shaped by Christ.

An Inferior kingdom must surrender to a Superior kingdom – Bianca Steffen

‘n Omgewing verander net wanneer ek en jy lewe bid, sê en doen.

Eph 3:10 AMP  [The purpose is] that through the church the complicated, many-sided wisdom of God in all its infinite variety and innumerable aspects might now be made known to the angelic rulers and authorities (principalities and powers) in the heavenly sphere.

I am now realizing that those who grow radically in Christ are those who have found a way to be consistent in powerful habits even in the toughest of times. – Steve Bucland

Vir jou kleingroep:
1. Maak tyd om neer te skryf wat die omgewings in jou en jou groep se lewe waar daar nie waarheid is nie.
2. Maak ‘n lys van sy belotes, of woord oor daardie plekke neer
3. Vat tyd om saam te bid daaroor.

No comments:

Post a Comment